Doel is om zorguitkomsten inzichtelijk te maken met zo min mogelijk registratielast. Deze uitkomstregistratie is dan ook gebaseerd op informatie de rechtstreeks uit de EPD's kan worden gehaald. Daarmee beschikken we over actuele informatie (per maand of kwartaal) met hoge validiteit. Hiermee past het project binnen de afspraken om de administratieve last te verminderen. Onze opzet heeft twee uitgangspunten:
Het project wordt gesubsidieerd door de Stichting Kwaliteitsgelden Medisch Specialisten (SKMS).
Voor neuromdulatie is het een vereiste voor vergoeding van zorg, zie standpunt Zorginstituut.
Je kunt de DBC- en PROMs-data via twee routes aanleveren aan MRDM:
De DBC- en PROMs-data voor deze kwaliteitsregistratie kan op dezelfde manier aangeleverd worden als voor de Kwaliteitsregistratie Pijngeneeskunde. De klinische data voor deze kwaliteitsregistratie kan ook via het Batch-proces aangeleverd worden of handmatig ingevoerd worden via Survey, de online invoermodule van MRDM. Lees meer over Survey.
De documenten die je moet ondertekenen voor deelname aan de kwaliteitsregistratie van jouw pijncentrum hangen af van:
De lijst van documenten die voor jouw pijncentrum van toepassing zijn vind je op de tweede pagina van het document “Informatiebrief MRDM” in het informatiepakket dat is verzonden via DocuSign. Er zijn meerdere opties voor data-aanlevering waarbij verschillende documenten ondertekend moeten worden. Je kunt jouw voorkeur voor de wijze van data-aanlevering aan MRDM aangeven in het document “Wijze van data-aanlevering”. Daar vind je ook aanvullende instructies over de benodigde documenten.
Als je nog vragen hebt over welke documenten op jouw pijncentrum en jouw voorkeuren voor data-aanlevering van toepassing zijn, dan kun je contact opnemen met de Servicedesk van MRDM (servicedesk@mrdm.nl of tel: 088 57 000 30).
Wij verwijzen je hiervoor graag naar het korte stappenplan van DocuSign: DocuSign instructie. Onder “Email Notification” zie je welke knoppen in DocuSign je kunt gebruiken.
Wij verwijzen je hiervoor graag naar het korte stappenplan van DocuSign: DocuSign instructie.
Om veiligheidsredenen verlopen DocuSign links standaard na 48 uur. Als je de link daarna aanklikt krijg je direct een nieuwe link toegestuurd vanuit DocuSign.
Dat is ook mogelijk. Je kunt de documenten vanuit DocuSign printen en handmatig ondertekenen. Het ondertekende document kun je dan via fax of upload terugsturen naar DocuSign. Hier vind je het stappenplan hiervoor: DocuSign instructie.